Práce z domova se již stala běžnou praxí a vědí to i výrobci nábytku a bytového vybavení, a tak vedle strohých stolů, židlí či skříněk na trhu najdete i mnohem útulnější a pohlednější modely, které jsou určeny právě pro kancelářskou práci v domácích podmínkách.
Základem je dobrý stůl
Jestliže víte, že ve svém pracovním koutku či v pracovně budete trávit regulérní pracovní dobu, pak rozhodně stojí za to věnovat náležitou pozornost výběru nábytku. Základem je vždy stůl a pohodlná polohovatelná židle. V případě stolu jsou důležité jeho rozměry. Měl by být vysoký přiměřeně vaší postavě, je dobré ho vybírat rovnou společně se židlí. Jen tak se můžete ujistit, že při sezení u stolu budete mít dostatečný prostor pro nohy.
Rozměr desky stolu ideálně přizpůsobte nejen prostoru, který máte k dispozici, ale také druhu vaší práce. Zvažte, kolik prostoru na stole potřebujete k odkládání různých dokumentů a projektů i dalších věcí, které potřebujete mít stále po ruce. Výborným řešením jsou modely s úložným prostorem pod deskou či se zásuvkami po boku nebo si vedle stolu pořiďte nějaký designový mobilní kontejner s výsuvy, který snadno zasunete pod stůl i jinam.
Pohodlné posezení u práce
Při výběru pracovní židle se neřiďte pouze cenou nebo pěkným vzhledem. Kousek, který se vám zalíbí, si předem vyzkoušejte, abyste doma nebyli rozčarování hned po pár dnech sezení. Vhodná pracovní židle by měla mít polohovatelné opěrky pro ruce i pro záda, výškově nastavitelný sedák s otočným mechanismem a kolečka pro snazší manipulaci. Jestliže je židle navíc vybavena houpacím mechanismem, krásně zrelaxujete i během práce.
Budiž (dobré) světlo!
Nesmírně důležitou součástí pracovního místa je osvětlení. To ovlivňuje naši náladu i schopnost soustředění. Kromě centrálního osvětlení proto počítejte i s místním zdrojem, který bude nasvěcovat pracovní plochu. Důležitý je také přístup denního světla, které by mělo na stůl dopadat ze správného úhlu – u praváků z levé strany a u leváků ze strany pravé. Intenzitu denního světla je potřeba regulovat, jinak budete oslněni nebo mžourat do šera.
Papíry, šanony a dokumenty
Jste-li při práci zavaleni nejrůznější dokumentací, možná vám kontejner se zásuvkami stačit nebude. V závislosti na prostoru si pořiďte buď závěsné skříňky, knihovnu či regály. Příjemně se pracuje i s poličkami, které jsou umístěny na stěně nad pracovní plochou.
Jestliže se tedy chystáte začít pracovat doma, zařiďte si svou pracovnu nebo pracovní kout co nejúčelněji, a přitom co nejpohodlněji. Na vašem pracovním výkonu se podepíše, když se budete cítit pohodlně, plni elánu a inspirace!