Malý trik, jak si vypěstovat vlastní česnek doma na parapetu

O česneku toho bylo napsáno již mnohé. Je považován za jednu z nejzdravějších potravin vůbec a připisují se mu pozitivní účinky v boji proti nejrůznějším zdravotním komplikacím. Bohužel v supermarketech je často k dostání pouze česnek pocházející z ciziny, a tak ti, kdo mají zahrádku, na ni často vysazují právě česnek. Věděli jste ale, že česnek se dá poměrně jednoduše vypěstovat i v bytě na parapetu?

Slunný parapet – ideální místo

Pokud tedy nemáte zahrádku, na které byste česnek vypěstovali, nemusíte zoufat. Česnek je poměrně nenáročný a bohatě mu postačí podmínky v bytě. Stačí, kdy u sebe doma najdete místo, například vnitřní parapet, na které často svítí sluníčko. Připravte si hlubší květináč s větším průměrem, hlínu pro pěstování zeleniny, písek a jednu hlavičku česneku. Zeminu nejprve promíchejte v poměru tři ku jedné s pískem a pak ji nasypejte do květináče. Hlavičku česneku opatrně rozdělte na stroužky. Následně tyto stroužky umisťujte do hlíny v květináči tak, aby byly od sebe vždy vzdálené alespoň deset centimetrů a jejich vrchní část vyčnívala z hlíny ven.  

Za jak dlouho se budete těšit ze sklizně?

Takto zasazené stroužky česneku v květináči přemístěte na vybraný parapet a zlehka zalijte. Každý den následně česnek kontrolujte a udržujte půdu stále vlhkou. Po několika málo dnech byste měli vidět vyrůstat ze stroužku první lístečky česneku. Poté už stačí jen zalévat a čekat. Pokud se vám stane, že má rostlina tendenci kvést, květ co nejdříve odstřihněte, zbytečně byste si jím rostlinku vysílili. A jak poznáte, že je čas sklízet? Listy začnou žloutnout. Nezapomeňte na to, že po vytržení je vhodné nechat česnek před konzumací několik dní proschnout.

Česnek aneb lék téměř na všechno

Když se jen zlehka pokusíme shrnout všechny léčivé účinky a schopnosti česneku, jistě se vám mezi prvními vybaví jeho účinky antibakteriální a antivirové, pro které bývá doporučován při nejrůznějších nachlazeních či chřipce. Rozmanité studie ale prokázaly jeho pozitivní vliv také při prevenci proti kardiovaskulárním chorobám, infarktu a mrtvici. Blahodárně působí také na vysoký tlak a cholesterol.

Zdroj: greenhomediy.co

Autor: Martina Šťastná
if (show_sssp) { document.querySelector(".fb-comments").remove(); }
zavřít reklamu