Chcete svým dětem udělat radost? Jak vybrat trampolínu a na co si dát pozor

Trampolína je skvělým způsobem, jak děti odtáhnout od obrazovek počítačů, případně od displejů jejich mobilních telefonů. Cvičení na čerstvém vzduchu je totiž velice prospěšné jak pro jejich imunitu, tak pro celkovou fyzickou zdatnost. Navíc si děti hraním a skákáním na trampolíně užijí spoustu zábavy. Nabízí se ale otázka, jak vybrat tu nejlepší trampolínu právě pro vaše ratolesti?

Jak velkou trampolínu potřebuji?

Při otázce velikosti trampolíny byste měli zvážit nejenom věk vašich dětí, ale také jejich fyzickou konstituci. Větší skákací plochy nejsou vhodné pro děti mladší šesti let věku, protože mají větší a pevnější odrazovou plochu, takže by mohlo dojít k nechtěnému zranění. Zaměřte se i na maximální hmotnostní limit, kterému byste měli věnovat pozornost zejména v případě, že máte více potomků. Určitě nechcete, aby se vaše děti při skákání propadly na tvrdou zem.

Kam nejlépe trampolínu umístit?

Trocha alchymie je i ve správném umístění trampolíny na zahradu. V okruhu dvou metrů by neměla být žádná budova, plot, keř, ani strom. Prostor samozřejmě musíte nechat i nad trampolínou, a to nejméně 7,5 metru, abyste měli jistotu, že se vaše děti při skákání nezraní. Podklad pod ní by měl být měkký a rovný, takže tráva na zahradě je naprosto ideální. Ještě před pořízením trampolíny si tedy ujasněte, kde ji chcete mít umístěnou.

Jak rozeznat kvalitní trampolínu?

Určitě nechcete své milované ratolesti poslat na nekvalitní plochu, která je už na první pohled nestabilní. Rám trampolíny by měl být totiž vyroben z tlustého ocelového plotu v galvanizovaném provedení. Tím pádem bude celá konstrukce ochráněna před korozí, takže ji nebudete muset po každém skákání uklízet pod střechu. Pružiny by měly být pozinkované, což znamená ochranu před korozí.

Za pomoci trampolíny určitě vytáhnete své děti ven. Jejímu pořízení ale věnujte náležitou pozornost, protože může jít v krajním případě až o život vašich ratolestí.

Autor: Katka Procházková
zavřít reklamu